Regler for Alasta online butik

§ 1 [Generelle bestemmelser]

  1. Disse regler fastlægger betingelserne for brug af webshoppen tilgængelig på adressen: https://alasta.dk af dens brugere, samt vilkår, typer og omfang af de leverede tjenester, herunder proceduren for reklamation.
  2. Ejer af websitet er Alasta ApS med adresse i Niałek Wielki 106, 64-200 Wolsztyn, Republikken Polen, Region Wielkopolska, registreret af Poznań – Nowe Miasto og Wilda District Court i Poznań, IX Commercial Division of the National Court Register under nummer KRS: 0000771908, REGON: 382569333, NIP: 9231732328, aktiekapital 18.000,00 PLN fuldt indbetalt.

§ 2 [Definitioner]

De anvendte definitioner i denne regel skal fortolkes som følger:

  1. Sælger – Alasta ApS med adresse i Niałek Wielki 106, 64-200 Wolsztyn, Republikken Polen, Region Wielkopolska, registreret af Poznań – Nowe Miasto og Wilda District Court i Poznań, IX Commercial Division of the National Court Register under nummer KRS: 0000771908, REGON: 382569333, NIP: 9231732328, aktiekapital 18.000,00 PLN fuldt indbetalt.
  2. Webshop – den webside, der findes på https://alasta.dk, hvor Sælgeren tilbyder de produkter, han sælger via fjernsalg eller personlig afhentning, hvis en sådan mulighed er aftalt med Sælgeren.
  3. Bruger / Kunde – en fysisk person (forbruger) eller en virksomhed, der benytter funktionerne på webshoppen som en del af den opnåede adgang.
  4. Brugerens konto (kunde) – en individuel konto for brugeren, der giver adgang til webshoppen, som brugeren logger ind på med den e-mailadresse eller brugernavn og adgangskode, der blev oplyst under registreringen.
  5. Forbruger – en fysisk person, der indgår en retshandling med sælgeren, der ikke er direkte relateret til deres erhvervsmæssige eller professionelle aktiviteter.
  6. Virksomhed – en fysisk person, juridisk person og en organisatorisk enhed uden juridisk personlighed, som loven giver ret til at handle, og som driver erhvervs- eller professionel aktivitet i eget navn.
  7. Registrering – en handling, der indebærer oprettelse af en brugerkonto, accept af nærværende regler og indgåelse af en aftale.
  8. Afgivelse af en ordre – en retshandling, der resulterer i indgåelse af en aftale med sælgeren.
  9. Aftale – en salgsaftale, der indgås elektronisk mellem sælgeren og brugeren, hvor kunden forpligter sig til at betale for den valgte vare, og sælgeren forpligter sig til at overdrage ejendomsret og levere varen.
  10. Elektronisk tjeneste – levering af tjenester elektronisk i henhold til loven om levering af elektroniske tjenester (lov nr. 2020, nr. 344, med senere ændringer), som sælgeren leverer til brugeren via webshoppen.
  11. Privatlivspolitik – privatlivspolitik og cookie-politik for websitet tilgængelig via dette link.
  12. Regler – disse “regler for Alasta internetbutik”.

§ 3 [Tekniske krav for at bruge webshoppen]

  1. For at bruge webshoppen er det nødvendigt, at brugeren har:
    a. en computer med et operativsystem som Microsoft Windows, iOS eller en smartphone eller tablet med det relevante operativsystem,
    b. en konstant internetforbindelse,
    c. en opdateret webbrowser, mindst fra 2017, som Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Google Chrome eller Opera, der understøtter følgende teknologier: http, https, html 5, xhtml, xml, CSS 3, JavaScript, samt aktiveret support for cookies og grafik i formaterne jpeg, png, gif, svg,
    d. en e-mailkonto.

§ 4 [Bruger og brug af brugerens konto]

  1. For at oprette en brugerprofil i webshoppen er det nødvendigt at gennemføre registreringsprocessen, som indebærer:
    a. at angive et brugernavn og en e-mailadresse,
    b. at godkende reCaptcha-verificeringen,
    c. at acceptere disse regler samt privatlivspolitikken og give samtykke til behandling af personoplysninger.
  1. Før afgivelse af en ordre skal brugeren indtaste korrekte kontooplysninger, herunder sit navn, adresse og, i tilfælde af køb foretaget som en virksomhed: firmanavn og NIP-nummer.
  2. Ved at acceptere disse regler erklærer brugeren, at alle de oplysninger, han eller hun har givet, som er nødvendige for at gennemføre aftalen, er sande og i overensstemmelse med de faktiske forhold, og at de er indsamlet lovligt, og at brugeren har ret til at råde over dem.
  3. En bruger, der har en konto, kan til enhver tid:
    a. ændre adgangskoden,
    b. ændre de indtastede personlige oplysninger,
    c. se ordrehistorik,
    d. tilføje betalingskort til brugerens konto for at betale for afgivne ordrer,
    e. slette brugerens konto.

§ 5 [Afgivelse af ordre og indgåelse af aftale]

  1. Via webshoppen sælger sælgeren varer, som han er producent af, sammen med deres forsendelse til den adresse, som brugeren har oplyst, med forbehold for § 6 stk. 3 i reglerne.
  2. Ordreafgivelsesprocessen foregår fuldstændigt via websiden og forløber som følger:
    a. Brugeren vælger den ønskede vare ved at tilføje den til indkøbskurven.
    b. Hvis nødvendigt, kan brugeren blive bedt om at vælge yderligere funktioner eller parametre for den valgte vare, som bliver tilføjet til den samlede pris, der vises før tilføjelsen til indkøbskurven. Alle priser i webshoppen er inklusive moms.
    c. Efter at have tilføjet den valgte vare til indkøbskurven, bliver brugeren automatisk omdirigeret til en side, hvor de kan ændre antallet af varer, indtaste de oplysninger, der er nævnt i § 4 stk. 2 i reglerne, eller logge ind på brugerens konto.
    d. Efter disse handlinger vælger brugeren betalingsmetode, bekræfter kendskab til reglerne, at de har læst retten til at fortryde den indgåede aftale og foretager betalingen.
  3. Mulige betalingsformer for de købte varer:
    a. via betalingsoperatøren PayPro S.A., ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, Republikken Polen, KRS: 0000347935, NIP: 779-236-98-87,
    b. med betalingskort (kredit- eller debetkort Visa, Mastercard eller American Express),
    c. via bankoverførsel til sælgerens bankkonto. Hvis denne betalingsmetode vælges – vil brugeren modtage en e-mail med bankoverførselsoplysningerne efter ordren. I emnefeltet skal ordrenummeret angives for hurtigere identifikation,
    d. med efterkrav ved modtagelse af forsendelsen (kun til forsendelser inden for Polens territorium),
  4. Ved betaling af beløbet indgås aftalen mellem sælgeren og brugeren, og aftalens varighed er bestemt til den tid, der er nødvendig for at gennemføre den afgivet ordre. Efter ordren er afgivet, vil brugeren modtage en bekræftelse på ordren og aftalens indgåelse til den oplyste e-mailadresse.
  5. Ved indgåelse af aftalen og gennemførelse af betalingen, er sælgeren berettiget til at udstede elektroniske regnskabsdokumenter til brugeren, som sendes til den oplyste e-mailadresse. Brugeren erklærer, at han eller hun vil modtage disse elektroniske fakturaer på den oplyste e-mailadresse.

§ 6 [Levering af varer]

    1. De angivne priser for varerne inkluderer ikke forsendelsesomkostninger, som vil blive leveret med kurertjeneste. Forsendelse af varer inden for Polens grænser er gratis, mens kunder, der bestiller varer til et andet EU-land udenfor Polen samt til Storbritannien, vil blive informeret om forsendelsesomkostningerne før betalingen.
    2. Ved valg af kurertjeneste vil alle bestillinger blive sendt til kunden inden for 2 til 20 arbejdsdage efter betalingens bogføring, afhængigt af produktkategori.
    3. Levering af de bestilte varer sker til følgende lande: Østrig, Belgien, Bulgarien, Kroatien, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Spanien, Holland, Irland, Litauen, Tyskland, Norge, Polen, Tjekkiet, Rumænien, Sverige, Slovakiet, Slovenien, Ungarn, Italien, Storbritannien, Letland.
    4. Ved indgåelse af en aftale med en forbruger påtager sælgeren fuldt ansvar for forsendelsen indtil leveringen til brugeren via transportøren. Hvis de bestilte varer ankommer med åbenlyse skader under transporten, skal brugeren straks rapportere hændelsen til transportøren og kontakte sælgeren. Forsinkelse i at rapportere hændelsen eller kontakte sælgeren vil ikke have nogen negative konsekvenser for brugeren.
    5. Ved indgåelse af en aftale med en virksomhed er sælgerens ansvar for tab, beskadigelse, mangler eller for forsinkelse i leveringen af varerne ophørt, når varerne er overdraget til transportøren.
    6. Ved modtagelse af forsendelsen er kunden forpligtet til at inspicere pakningens og indholdets tilstand i nærværelse af kureren. Hvis der opdages nogen beskadigelser på pakken eller produktet, skal kunden straks nægte at modtage forsendelsen og udarbejde en skadesrapport i overensstemmelse med transportørens procedurer. Manglende skadesrapport kan forhindre behandling af reklamationen vedrørende beskadigelse af forsendelsen.
    7. Den opståede situation skal straks rapporteres til sælgeren via e-mail på adressen: claim.@alasta.dk eller telefonisk på numrene: +48 538 012 767, +48 662 872 404.
    8. Det er nødvendigt at kontrollere forsendelsen ved modtagelsen for at beskytte dine rettigheder i tilfælde af en reklamation.

     

§ 7 [Ret til at annullere aftalen]

  1. En forbruger, der har indgået en aftale med sælgeren via webshoppen, kan annullere aftalen uden at angive nogen grund og uden at pådrage sig ekstra omkostninger, undtagen omkostningerne ved at returnere varerne til sælgeren, inden for 14 dage.
  2. Forbrugeren kan annullere aftalen ved at indsende en erklæring om annullering til sælgeren. Erklæringen kan indsendes ved at bruge formularen, hvis skabelon er tilgængelig via dette link.
  3. Erklæringen om annullering af aftalen kan indsendes på følgende måder:
    a. Ved at sende erklæringen elektronisk til e-mailadressen: kontakt@alasta.dk – for at overholde fristen er det tilstrækkeligt at sende erklæringen inden fristens udløb,
    b. Ved at sende den underskrevne erklæring direkte til sælgerens adresse: Alasta sp. z o.o., Niałek Wielki 106, 64-200 Wolsztyn, Republikken Polen, Region Wielkopolska – for at overholde fristen er det tilstrækkeligt at sende pakken inden fristens udløb,
  4. Hvis forbrugeren benytter sig af retten til at annullere aftalen, betragtes aftalen som ikke indgået.
  5. Sælgeren kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil varen er modtaget retur, eller forbrugeren har fremlagt bevis for returneringen – alt efter hvad der sker først.
  6. Sælgeren vil straks, dog senest inden for 14 dage fra modtagelsen af forbrugerens annulleringsanmodning, returnere alle betalinger foretaget af forbrugeren, undtagen leveringsomkostningerne, som forbrugeren selv dækker i forbindelse med annulleringen.
  7. Sælgeren foretager refusionen ved brug af den samme betalingsmetode, som forbrugeren benyttede, medmindre forbrugeren klart har accepteret en anden refusionsmetode, som ikke medfører nogen omkostninger for sælgeren.
  8. Forbrugeren er forpligtet til at returnere varerne til sælgeren senest 14 dage efter, at de har annulleret aftalen. For at overholde fristen er det tilstrækkeligt at sende varerne inden fristens udløb.
  9. Forbrugeren er ansvarlig for værdiforringelse af varerne, som opstår som følge af brug, der går ud over det, der er nødvendigt for at fastslå varens karakter, egenskaber og funktionalitet.
  10. Forbrugeren har ikke ret til at annullere aftalen som beskrevet ovenfor, hvis han eller hun har bestilt en ikke-prefabrikeret vare, der er fremstillet i henhold til forbrugerens specifikationer (på specialbestilling) eller som er beregnet til at opfylde forbrugerens individuelle behov.
  11. Forbrugeren vil blive underrettet, før aftalen indgås og betalingen foretages, om produktet er lavet efter individuelle specifikationer.
  12. Returnerede varer skal være i en tilstand, der gør det muligt at sælge dem videre, hvilket betyder, at forbrugeren kun må bruge varerne i det omfang, det er nødvendigt for at fastslå varens karakter, egenskaber og funktionalitet. Varerne skal være komplette og, hvis muligt, returneres i den originale emballage. Produktet må ikke være monteret på væggen eller have spor af montering.
  13. Omkostningerne for forsendelsen af returnerede varer afholdes af kunden, men i visse tilfælde kan sælgeren dække omkostningerne for returneringen op til den oprindelige forsendelsesomkostning.
  14. Kunden er forpligtet til at pakke de returnerede varer ordentligt for at minimere risikoen for beskadigelse under transport.
  15. Sælgeren accepterer ikke returpakker sendt med efterkrav.
  16. Returneringsforsendelsen skal indeholde en kvittering for købet (f.eks. en kopi af kvitteringen eller fakturaen) samt en udfyldt returformular.

Denne regulering er udarbejdet i henhold til EU-lovgivningen om beskyttelse af forbrugernes rettigheder.

§ 8 [Mangel på overensstemmelse med aftalen og reklamationsproceduren i tilfælde af aftaler indgået med forbrugeren]

  1. Hvis varen ikke er i overensstemmelse med aftalen, har forbrugeren de rettigheder, der er angivet i dette afsnit.
  2. Varen anses for at være i overensstemmelse med aftalen, hvis dens: beskrivelse, type, mængde, kvalitet, fuldstændighed og funktionalitet stemmer overens med aftalen. Desuden skal varen for at blive anerkendt som i overensstemmelse med aftalen især:
    a. være egnet til de formål, som varer af denne type normalt bruges til,
    b. være tilgængelig i den mængde og have de egenskaber, som er typiske for varer af denne type, og som forbrugeren kunne have forventet under hensyntagen til varens karakter og sælgerens erklæringer,
  3. Sælgeren er ansvarlig for manglende overensstemmelse med aftalen, der findes på leveringstidspunktet og afsløres inden for to år fra dette tidspunkt, undtagen for varer leveret til EU-medlemslande uden for Polen, eller hvis forbrugeren ved aftalens indgåelse havde bopæl i et andet EU-land, hvis nationale lovgivning på tidspunktet for aftalens indgåelse fastsætter en længere periode.
  4. Hvis varen ikke er i overensstemmelse med aftalen, kan forbrugeren kræve, at varen repareres eller udskiftes.
  5. Sælgeren kan vælge at udskifte varen, hvis forbrugeren kræver reparation, eller sælgeren kan vælge at reparere varen, hvis forbrugeren kræver en udskiftning, hvis det ikke er muligt at bringe varen i overensstemmelse med aftalen på den valgte måde, eller hvis det ville medføre urimelige omkostninger for sælgeren. Hvis reparation og udskiftning ikke er mulige eller ville medføre urimelige omkostninger for sælgeren, kan sælgeren nægte at bringe varen i overensstemmelse med aftalen.
  6. Sælgeren skal udføre reparationen eller udskiftningen inden for rimelig tid efter, at sælgeren er blevet informeret af forbrugeren om manglende overensstemmelse med aftalen, og uden unødvendige ulemper for forbrugeren, idet der tages hensyn til varens art og formålet, som forbrugeren har købt den til. Omkostningerne ved reparation eller udskiftning, herunder specielt omkostninger til forsendelse, transport, arbejdskraft og materialer, bæres af sælgeren.
  7. Hvis varen ikke er i overensstemmelse med aftalen, kan forbrugeren afgive en erklæring om at nedsætte prisen eller annullere aftalen, hvis:
    a. Sælgeren nægter at bringe varen i overensstemmelse med aftalen i henhold til §8, stk. 5,
    b. Sælgeren ikke har bragt varen i overensstemmelse med aftalen i henhold til §8, stk. 6,
    c. Manglende overensstemmelse fortsætter, selvom sælgeren har forsøgt at bringe varen i overensstemmelse med aftalen,
    d. Manglende overensstemmelse er så væsentlig, at det berettiger nedsættelse af prisen eller annullering af aftalen uden først at benytte de beskyttelsesmidler, der er angivet i §8, stk. 4-6,
    e. En erklæring fra sælgeren eller omstændighederne klart viser, at sælgeren ikke vil bringe varen i overensstemmelse med aftalen inden for rimelig tid eller uden unødvendige ulemper for forbrugeren.
  8. Forbrugeren kan ikke annullere aftalen, hvis manglende overensstemmelse er ubetydelig.
  9. For at indgive en reklamation skal forbrugeren sende et reklamationsbrev til Alasta sp. z o.o., Niałek Wielki 106, 64-200 Wolsztyn, Republikken Polen, eller e-mailadressen: kontakt@alasta.dk, der angiver:
    a. Forbrugerens oplysninger,
    b. Beskrivelse af manglende overensstemmelse med aftalen, sammen med fotografisk dokumentation,
    c. Den anmodning, der er nævnt i §8, stk. 4 eller 7 i disse regler.
  10. For at få de nødvendige oplysninger om reklamationsproceduren, kan forbrugeren også kontakte sælgeren via telefonnumrene: +48 238 012 767, +48 662 872 404.
  11. Reklamationen behandles inden for 14 dage fra modtagelsen af reklamationsbrevet af sælgeren.
  12. Svaret på reklamationen sendes til forbrugerens e-mailadresse, som er angivet på brugerens konto eller i reklamationsbrevet sendt til leveringsadressen.
  13. I tilfælde af annullering af aftalen skal forbrugeren straks returnere varen til sælgeren på sælgerens regning. Sælgeren refunderer forbrugeren beløbet uden unødig forsinkelse og senest inden for 14 dage fra modtagelsen af varen.
  14. Sælgeren foretager refusionen ved hjælp af den samme betalingsmetode, som forbrugeren brugte, medmindre forbrugeren klart har accepteret en anden refusionsmetode, som ikke medfører nogen omkostninger for sælgeren.
  15. Den reklamation, der sendes af forbrugeren til sælgeren, skal være pakket i den originale emballage, som beskytter varen mod mekanisk beskadigelse under transport. Hvis den modtagne vare har mekaniske skader som følge af forkert brug eller utilstrækkelig beskyttelse under transporten, kan sælgeren afvise reklamationen på dette grundlag.

§ 9 [Betingelser for garanti i tilfælde af aftaler indgået med en virksomhed]

  1. I henhold til artikel 558, stk. 1 i Civilkodeksen er sælgerens ansvar for garanti i forbindelse med køb af varer under aftalen overfor en kunde, der ikke er forbruger, udelukket.
  2. Garantien er også udelukket i forhold til aftaler, hvor parterne udover sælgeren inkluderer en fysisk person, der indgår en aftale, der er direkte relateret til deres erhverv, hvis aftalens indhold viser, at den ikke har et professionelt karakter for denne person, især som følge af den type erhverv, de udfører, og som er tilgængelig på grundlag af lovgivningen om Centralregistret og Information om Erhvervslivet (artikel 5564 i Civilkodeksen).

§ 10 [Produktgaranti]

  1. Varerne solgt af sælgeren er dækket af en 2-årig garanti.
  2. Klienten har mulighed for at benytte garantien uafhængigt af sine rettigheder i forbindelse med manglende overensstemmelse med aftalen (reklamation).
  3. Ved forsendelse af varer til sælgeren i forbindelse med opfyldelse af garantibetingelserne, gælder bestemmelserne i § 8, stk. 15 i reglerne tilsvarende.
  4. De detaljerede garantibetingelser er angivet i GARANTIKORTET.

§ 11 [Typer og omfang af leverede elektroniske tjenester]

  1. Sælgeren leverer via webshoppen gratis elektroniske tjenester til brugerne, såsom:
    a. Mulighed for at browse webshoppen, afgive ordre og indgå aftaler med sælgeren,
    b. Administrering af brugerens konto,
    c. Mulighed for at benytte chatten “Kundesupport”, hvor brugeren kan få rådgivning om valg af passende varer,
    d. Mulighed for at læse og afgive anmeldelser via portalen “TrustMate” tilgængelig på adressen http://trustmate.io,
  2. For brugere med en konto tilbyder sælgeren yderligere funktioner, såsom:
    a. At kunne se ordrehistorik,
    b. Adgang til de elektroniske versioner af instruktionerne for de købte varer.
  3. Sælgeren har ret til at placere reklameindhold på webshoppen. Dette indhold udgør en integreret del af webshoppen.

§ 12 [Betingelser for levering og indgåelse af aftaler om levering af elektroniske tjenester]

  1. Levering af de elektroniske tjenester nævnt i §11 i reglerne er gratis.
  2. Aftalen om at give brugerne adgang til at browse webshoppen er tidsbegrænset og ophører, når brugeren stopper med at browse webshoppen.
  3. Aftalen om at afgive bestillinger og indgå aftaler med sælgeren er tidsbegrænset og varer, indtil bestillingen er gennemført.
  4. Aftalen om administration af brugerens konto er ubegrænset i tid. Brugeren har mulighed for at slette sin konto når som helst via webshoppen.
  5. Aftalen om at kunne browse og afgive anmeldelser via brugeren er tidsbegrænset og ophører, når anmeldelsen er indsendt eller når brugeren stopper med at bruge tjenesten.
  6. De tekniske krav, der er nødvendige for at bruge webshoppen, er angivet i §3 i reglerne.
  7. Brugeren er forpligtet til at bruge webshoppen på en lovlig måde og i overensstemmelse med god skik, og skal respektere andres personlige rettigheder og intellektuelle ejendom.
  8. Brugeren er forpligtet til at indsende korrekte oplysninger og forpligter sig til ikke at sende ulovligt indhold.

§ 13 [Reklamationsprocedure vedrørende levering af elektroniske tjenester]

  1. Ved reklamation i forbindelse med levering af elektroniske tjenester gælder §8, stk. 9-12 i reglerne tilsvarende, med den forudsætning, at brugeren i forbindelse med reklamationen skal angive så mange oplysninger og omstændigheder som muligt om sagen, og især angive fejlens art og datoen for opståen af fejlen.

§ 14 [Sælgers ansvar]

  1. Sælgeren påtager sig ikke ansvar for konsekvenserne af følgende:
    a. Hvis brugeren ikke overholder reglerne i disse betingelser,
    b. Force majeure eller en fejl i webshoppen, der skyldes årsager uden for sælgerens kontrol,
    c. Manglende adgang til webshoppen som følge af, at de tekniske krav nævnt i § 3 ikke er opfyldt,
    d. At en tredjepart får adgang til brugerens konto,
    e. Tab af data forårsaget af fejl i hardware, system eller andre omstændigheder, der er uden for sælgerens kontrol,
    f. At en besked sendt fra sælgeren til brugerens e-mailadresse bliver markeret som spam,
  2. Sælgeren har ret til at foretage teknisk vedligeholdelse af webshoppen, som er nødvendigt for dens korrekte funktion.
  3. Ved ændring af personlige oplysninger eller e-mailadresse er brugeren forpligtet til straks at informere sælgeren om ændringerne og angive omfanget af ændringerne, ellers anses beskeder sendt til den gamle adresse for at være korrekt modtaget.
  4. Sælgeren er ikke ansvarlig for tabte gevinster som følge af fejlagtig udførelse eller manglende udførelse af den indgåede aftale.

§ 15 [Beskytter af personoplysninger]

  1. Principperne for beskyttelse af personoplysninger i forbindelse med brugen af webshoppen og indgåelse af aftaler er fastlagt i Privatlivspolitik og cookies-politik, som kan findes via dette link.
  2. Indsendelse af personoplysninger fra brugeren er nødvendigt for korrekt udførelse af aftalen. Sælgeren verificerer ikke de indsendte personoplysninger.
  3. Brugernes personlige databaser er beskyttet ved lov. Oplysningerne er særligt beskyttet og sikret mod adgang fra uautoriserede personer.

§ 16 [God praksis kodeks]

  1. Sælgeren er forpligtet til at overholde alle forbrugerbeskyttelsesregler og føre en ansvarlig salgpraksis baseret på respekt for alle gældende lovgivninger, især de der vedrører fjernsalg.
  2. Disse regler er udarbejdet klart og entydigt. Hvis der opstår tvivl om betydningen af en bestemmelse, vil den blive fortolket til fordel for forbrugeren.
  3. Ved indgåelse af en aftale informeres brugeren om alle væsentlige vilkår, herunder købsprisen, før betalingen gennemføres.
  4. Sælgeren gør sit bedste for at sikre, at de personlige data, han modtager i forbindelse med gennemførelsen af en ordre, behandles med det rette formål og beskyttes mod uautoriseret brug af tredjeparter.
  5. For at levere service af højeste kvalitet efter salget forpligter sælgeren sig til at stille kvalificeret personale til rådighed for at hjælpe, hvis der opstår problemer med installationen eller brugen af de købte varer.

§ 17 [Intellektuel ejendom og ophavsret]

  1. De eksklusive rettigheder til det indhold, der stilles til rådighed eller placeres af sælgeren i webshoppen, herunder ophavsretter, webshopnavn, de grafiske elementer, der indgår i webshoppen, og rettigheder vedrørende databaser, er beskyttet af lovgivning og tilhører sælgeren eller de enheder, som sælgeren har indgået passende aftaler med. Kunden har ret til at bruge ovennævnte indhold gratis og til at bruge indhold, der er offentliggjort af andre kunder i webshoppen i overensstemmelse med lovgivningen, dog kun til personlig brug og udelukkende til korrekt brug af webshoppen.
  2. Brugeren, der uploader indhold i webshoppen, herunder grafik, kommentarer, anmeldelser eller udsagn, giver sælgeren en ikke-eksklusiv, gratis licens til at bruge, gemme, ændre, slette, tilføje, fremføre offentligt, vise offentligt, reproducere og distribuere (især på internettet) disse materialer.

§ 18 [Afsluttende bestemmelser]

  1. Ved at acceptere disse regler erklærer brugeren, at han/hun har forstået indholdet af reglerne og forpligter sig til at overholde bestemmelserne heri.
  2. Reglerne træder i kraft den 09.10.2024.
  3. Administrator forbeholder sig retten til at ændre reglerne til enhver tid, og alle ændringer vil træde i kraft efter forudgående meddelelse til brugerne om det nye indhold via den e-mailadresse, der blev oplyst ved oprettelsen af brugerens konto.
  4. Aftaler indgået af sælgeren udarbejdes på polsk eller på det sprog, der er passende for brugerens bopælsland på tidspunktet for indgåelsen af aftalen.
  5. Brugsanvisninger og installationsvejledninger for de købte varer er tilgængelige for download via dette link.
  6. Alle tvister, der opstår som følge af webshoppen, de leverede tjenester, indgåelsen af aftalen, dens fejludførelse eller manglende udførelse med virksomheder, vil blive behandlet af den kompetente domstol i sælgerens forretningssted. Hvis forbrugeren har modtaget varen i et andet EU-medlemsland end Polen, eller hvis forbrugeren ved aftalens indgåelse havde bopæl i et andet EU-medlemsland, har han ret til at vælge den domstol, der er kompetent i henhold til lovgivningen i det land, der er mest fordelagtigt for ham (lokal lovgivning).
  7. Aftaler indgået med sælgeren er underlagt polsk lovgivning og opfylder kravene i direktiverne fra EU-medlemslandene. Den gældende lov til at afgøre tvister er polsk lov, med undtagelse af forbrugere, der har modtaget varer i et andet EU-land end Polen, eller hvis forbrugeren på tidspunktet for aftalens indgåelse havde bopæl i et andet EU-medlemsland: disse forbrugere har ret til at vælge lovgivningen i et land, der er mere fordelagtigt for dem (lokal lovgivning).
  8. I tilfælde af uoverensstemmelser i en del af reglerne med gældende lovgivning, vil den relevante polske lovgivning eller lokal lovgivning fra et EU-land uden for Polen, hvor varen blev leveret, eller lokal lovgivning fra et EU-land, hvor forbrugeren havde bopæl ved aftalens indgåelse, gælde. Valget af den gældende lov træffes af forbrugeren (gælder kun for aftaler indgået med forbrugere).
  9. En forbruger (undtagen forbrugere, der har modtaget varer i Storbritannien, eller hvis forbrugeren på tidspunktet for aftalens indgåelse havde bopæl i dette land) kan, for at løse en tvist uden for retten, især indgive en klage via ODR-platformen (Online Dispute Resolution) tilgængelig på: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Disse regler er underlagt lovgivningen i Republikken Polen (for forhold, der ikke er reguleret i disse regler, gælder polsk lovgivning, især Civilkodeksen – Dz. U. 2020 nr. 1740, senere ændringer, forbrugerlovgivning – Dz. U. 2023 nr. 2759, senere ændringer, og loven af 18. juli 2002 om levering af elektroniske tjenester – Dz. U. 2020 nr. 344, senere ændringer) og skal fortolkes i overensstemmelse med den (med undtagelse af kollektive bestemmelser). Derudover er anvendelsen af FN’s konvention om internationale køb af varer udtrykkeligt udelukket. Hvis kunden er en forbruger bosat i et EU-land uden for Polen, har de også beskyttelse i henhold til de ufravigelige love i det land, hvor de er bosiddende på tidspunktet for aftalens indgåelse. Den kompetente domstol for forbrugerens rettigheder i forbindelse med disse regler er den almindelige domstol i sælgerens forretningssted, dvs. byen Wolsztyn, hvilket betyder, at krav relateret til beskyttelse af forbrugerens rettigheder kan rejses i den kompetente domstol i Wolsztyn eller i forbrugerens bopælsland i EU.